Content en communicatiemiddelen

Communicatie

  1. Fietsplan
  2. >
  3. Communicatie
  4. >
  5. Content en communicatiemiddelen

Fietsverhalen

Van fietsers, door fietsers: dat maakt de Fietsersbond zo bijzonder. We spreken veel fietsers in interviews en Fietscafés en op social media. We werken samen met social designers die bijzondere fietsacties op straat organiseren, zoals de Meefietslijn en de fietscafés voor Samen op het fietspad. Deze levert mooie fietsverhalen op. Met hulp van fietsers bouwden we de beste Fietsrouteplanner. Ons uitgebreide netwerk in de fietsindustrie, de politiek en het onderzoek dat we doen, levert ook veel informatie over fietsen. 

Verleiden

Al deze content verspreiden we via diverse communicatiekanalen en in verschillende communicatiemiddelen met als doel nog meer fietsers te bereiken. Aan de hand van de bezoekcijfers van de site, de prestaties van de Fietsflits en rapporten uit SharpSpring analyseren we doorlopend of wat we publiceren aanslaat en converteert. Zo groeide onze tweewekelijkse digitale nieuwsbrief vorig jaar van 25.000 naar bijna 50.000 abonnees. Onze website trekt bijna 2 miljoen bezoekers per jaar. Het uiteindelijke doel is fietsers te verleiden lid te worden van de Fietsersbond, hen aan ons te binden en aan te zetten tot actie.

Beoogde resultaten:

  • We brengen 4 nummers van de Vogelvrije Fietser uit. We verkennen de mogelijkheid de Vogelvrije Fietsers ook digitaal te maken. We verzenden 26 edities van de Fietsflits aan 50.000 abonnees (10 procent meer dan in 2021).

  • Fietsersbond.nl trekt 2,1 miljoen bezoekers, een groei van 5 tot 10 procent ten opzichte van 2021.

Terug naar Communicatie

Bekijk de overige projecten over Communicatie